søndag den 17. juli 2016

Sommerens bedste drug

Jeg har opdaget Latte Ice fra Baresso. 42 kr for en plain og 47 kr for en med et skud sirup. Så er det sgu også betalt! 
Men det smager vildt godt og giver det koffeinskud jeg har brug for, samtidig med at den er frisk og kold. 
Det er basically kold kaffe med mælk og isterninger. Hvor svært kan det være? 


Så jeg tænkte at det måtte jeg kunne gøre selv. Jeg startede med at købe en kop. Altså sådan et stort plastglas med låg og sugerør. Jeg fandt en i Bahne til den uhyrlige sum 30 kr. 
Så lavede jeg kaffeisterninger. Jeg har sådan nogle fancy isterningbakker der burde lave helt runde kugler. Uh la la. Det fungerede DÅRLIGT. Men kaffeisterninger fik jeg dog lavet. Det blev bare ikke runde. 
Jeg lavede en kop stærk kaffe og kom et bløb helt almindelig sirup i. Ca halvdelen af koppens volumen i alt. Den kølede ned, og så var det bare at fylde koppen halvt med kaffeisterninger, hælde kaffen i, og så mælk for resten. 

Det smagte perfekt. Præcis ligesom fra Baresso! 

Jeg har lavet flere kaffeisterninger, og denne gang kom jeg sukker i før den fik at køle af. Så bliver sødmen frigjort sammen med kaffen. Jeg ved ikke hvordan det bliver. Jeg eksperimenterer lidt. 
Men et er sikkert. Resten af sommerferien drikker jeg min kaffe iskold, for det er jo for læks! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar