søndag den 10. august 2014

En overordentlig hyggelig lørdag eftermiddag


I går, lørdag, holdt vi housewarming/fødselsdag. Vi (oh who am I kidding, JEG) havde inviteret en masse masse mennesker. Vi fik temmelig mange afbud, da der typisk er ret meget run på sådan nogle sommerweekender. Men rigtig mange dejlige mennesker mødte også op. Pga min fede tilstand havde jeg skruet ned for traktementet. Til fødselsdage plejer den at stå på kagebord, og det er lige lidt mere arbejdskrævende end det vi fandt på, nemlig gør-det-selv-grillpølser, kartoffelsalat og frugt. Badebassinet blev til udendørsbar, og vi dækkede op på terrassen. Grillmeisterinden herself tændte op i fake-weberen og så var vi klar. Det PISSEDE ned. Men en decideret plan B havde vi ikke. Andet end, at vi så bare måtte krybe sammen indenfor. Det var tænkt som et uformelt åbent hus arrangement, så det ville gå an. 
Heldigvis vendte vejret en smule, så vi slap med en byge, hvor folk lige kunne krybe sammen under solsejl og parasol, samt lidt blæst. Hen ad aftenen blev det decideret solrigt og smukt. 
Min mor gav mig 2,5 kg matadormix i fødselsdagsgave/unwanted regift, og den fik sateme ben at gå på! Der var måske 200 gram tilbage da de sidste gæster var dampet af. 

Urter af egen avl til kartoffelsalaten

Værket!

Nogle af gæsterne, Gitte med lille Tove, kusine Jane, hendes mand Thomas, moster Birthe med min grandkusine Laura på skødet, onkel Ole og med ryggen til min lillebror Casper

Tror det her billede er taget under bygen, da folk står most sammen under parasollen

Martha og fætter Benjamin

Så samles de ved truget. Mine to kolleger Rikke og Thomas, Jesper og Heidi (svoger og svigerinde), oldefar (Nikos morfar), Theis og Mette (svigerinde + kæreste) og Mettes datter Emilie

Grillbill Tine

Kolleger og svigerforældre

Kong Kenneth i baren

Martha og Laura snakker

Bror, søster og mor

Min onkel gynger min datter

Rygerne samles....

Se, så kom solen frem. Og på bordet kan man skimte den allerede halvtomme matadormix

Yderst til højre sidder min moster Anne, som er mega strikkenørd. (Nørd er udelukkende positivt ment skal det lige tilføjes. Jeg ELSKER nørder)

Tredjeyngste gæst Tove kommer stolt og viser noget skrald hun har fundet.

Min kære veninde Maria nyder en dejlig pølse. 

Karl laver løjer i drivhuset

Male bonding (dette er i øvrigt y-kromosomerne i den legendariske Gyllegruppe)

Maria hard at work med at gynge hele to krævende tøser

Øh Casper, kunne du ikke lige give en hånd med hva'...?

Pæn kjole ikke? Hvem kan dog have købt den til sin lillesøster?

Maria og Tine

Men et billede af mig selv? Næh, jeg var jo vært/kok/fotograf....

Det var en rigtig skønnoella eftermiddag med nogle af mine yndlingsmennesker. Vi fik også en flok dejlige gaver, som jeg hermed vil benytte lejligheden til endnu en gang at takke for. 

Jeg/vi fik (med fare for at glemme nogle, da sedlen jeg lavede er pist borte...)

lilla loftslampe af Niko
neongule plexiglas fugleøreringe af Christine
champagneglas, iphonecover, halskæde, kaktusnålepude og 2,5 matadormix af mor
Clarins mascara af Casper
stort vægur af Maria ("flot, flot ur" siger Marty hver gang hun ser det) Marty fik sæbebobler
Allround dug, bog: Lars Frost: "Kongskilde NS 5100" og lilla Essie neglelak af Jane og Thomas, Martha fik en stribet kjole
lysestager af Birthe og Ole
Supernatural sæson 7 af Mette og ungerne
Supernatural sæson 8 + La Bocage deo af Svigerforældre + bedster/older
Mascara og 2 neglelak + sommerfuglebusk af The Krammagers
2 flasker rødvin af Micael
stor hortensia af Rikke og Thomas
oliventræ af naboerne Tina og Niels
perleplader og perler af Heidi og Jesper
perleplader, stofsaks, neglelakfjernerdims og ....af Tine
bog: Kim Leine: "Profeterne i evighedsfjorden" af The Jensens





























Ingen kommentarer:

Send en kommentar