lørdag den 21. maj 2016

Venindebogen: Gitte

Den fjerde kvinde jeg vil præsentere her på siden er Gitte. Eller Gitz, som hun hedder i min telefon. Hun er den af mine veninder jeg har kendt kortest tid. Vi mødtes første gang i juni 2009. Hun vendte tilbage fra barsel og skulle derfor ind på vores natur/teknik hold på Zahles. Kong Kenneth startede samtidig med hende. Vi skulle planlægge studietur til Svanninge Bakker i september 09. Vi endte tilfældigt i madgruppen begge to. Og så har vi egentlig bare været venner siden. Vi bondede lynhurtigt over en masse fælles interesser, og særligt at vi begge skulle giftes i efteråret 09. Hun i september, jeg i oktober. Vi blev enige om at da mænd jo lever kortere end kvinder, var det nok kun os to der var i live til vores guldbryllup2x i 2059. Så det måtte vi jo fejre sammen, på gammeldamemåden. Vi har grinet afsindigt meget af vildt fjollede ting, og spenderet mange mange timer på Zahles, og hjemme hos hinanden. Gittes mand Kasper og Nikolaj gik også godt i spænd, ja faktisk fungerede vi alle 4 supergodt. Så godt at vi har gjort noget så voksent som at være på ferie sammen. Lanzarote med sammenlagt 4 børn, og 1 i maven. Gitte er jysk og jordbunden og skidesjov. Og klog og kærlig. Hun var jo kvinden der mødte op på Zahles med hjemmelavet rugbrødslagkage da jeg havde bestået min sidste eksamen. Vi er 2/3 af Gyllegruppen. Igen en N/T-ting. Vi to og KK skrev en episk opgave med titlen "Noget værre gylle" og vi skrev også alle sammen bachelor i N/T så vi sad sammen og skrev mange dage. Vi har også en ting med Eurovision, som vi gerne ser sammen, i selskab med skiftende andre mennesker og altid en KÆMPE skål bland-selv-slik. 
Gitte er lige så job- og børnefamilieramt som jeg er, så det der med at ses til uformel kagefrådning er ikke noget der sker så tit. Men jeg SAVNER det! 


Navn:
Gitte Jensen 

Kælenavn:
Gitschen
Gittefis
Gitzi

Job
Folkeskolelærer

Livret:
Alt veltilberedt mad. 
Lises kagebuffet er bestemt også på listen 😜

Yndlingsfarve
Grøn
Ender dog ofte i noget sort. 

Idol:
Hmmm måske Tine Bryld

Fritidsinteresser:
Strikkeri 
Familiehygge
Dårligt tv 

Yndlingsdestination:
Til rekreation af sjælen: Bornholm
Hvis penge ikke var et issue: Grønland, Kina, Japan, Australien, USA, Chile, Sydafrika... Den liste stopper jo aldrig. 

Favoritbog:
Der er meget. Jeg læser dog alt for lidt i de her år, hvor arbejdet stjæler mange timer, og ungerne resten!

Yndlingsfilm
Tjaaa... 
Depends on the mood. 

Hvad har du altid med i tasken: 
Alt det ragelse som jeg lige skal slæbe for ungerne. Sidst jeg tjekkede var der flere par barbiesko, Emlaplaster, slikpapir, tuber med glimmerlim, en dims til at samle et løbehjul, en folder for Playmobil, hvor de højeste ønsker er cirklet ind. 
Og så læbepomade, læbestift, sprittuscher, og snotpapir. 

Tre ting på en øde ø: 
Det aner jeg virkelig ikke! Jeg ville meget nødigt strande på en øde ø. 


Hvilken sanger/inde beundrer du mest
Alanis Morrisette - tror jeg - lige for tiden 😉
Og Annika Aakjær
Og Tracy Chapman

Dit største ønske
fred i verden! 
Og magiske evner!
Ok, fuck verdensfreden, bare stik mig en tryllestav. 

Hvad sætter du særlig pris på i venindeforhold:
Tid til at snakke, humor, sjov, kærlighed, intelligente samtaler. 

Hvad samler du på:
Nullermænd og gode minder (fuck et nederen svar!)
Mit krea-stash er også ret stort, og don't get me started med garnlageret. 

Den vildeste oplevelse i dit liv til nu:
Fødslerne af mine unger.

Lidt fuld og meget overtræt på Nyborg Station efter studieturen.

Riiiimelig koldt vand på Lanzarote i januar


På studietur i Svanninge Bakker

Vestforbrændingen med N/T-holdet. De hjelme klæder jo alle! 

Karius eller Baktus til noget semifest

Smuk mor, med sit yngste afkom.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar