mandag den 25. april 2016

Omvendt-skruk

Jeg  er i den grad omvendt-skruk. 
Martha er 4 (og har kun liiiige har smidt bleen, og har derfor stadig har uheld af den brune slags) og Arnold er halvandet. Og derfor "jeg skal pille ved ALTING-alderen" og med et ordforråd der spænder fra "Hej-Hej" til...tja.... Han kan sige "nej" tror vi nok. Han kommunikerer på livet løs, og kan også gøre sig forståelig med gestik, tonefald, og whining. Men det bliver da dejligt når der kommer lidt flere rigtige ord på. 

Nå men to børn og fuldtidsjob tager sin kvinde.m
Jeg er UDMATTET! jeg elsker at have de børn jeg har, de er ret awesome. Men tanken om en mere virker helt skør og uoverskuelig. 
Der er mere end nok larm, lort og fedtede ting i mit liv nu. Det var en markant større omvæltning at gå fra at have barn, til at have børn, end jeg troede. Jeg tænkte det blev noget med at yngste arving bare blev sluset ind i flokken. Det gjorde han jo også. Hold moly hvor er det meget lettere at få nummer 2 end nummer 1. Det meste man kan møde er velkendt, og hverdag og fest er ligesom allerede indrettet efter små menneskers behov og vaner. 

Der popper babyer op overalt i min omgangskreds. Det hører vist sammen med at være 32. Vi inviteres ihvertfald til en del bryllupper og barnedåber. (Om 10-15 år kommer alle konfirmationerne og derefter 50 års fødselsdagene... ) Jeg elsker at sniffe og nusse andres babyer, men er også taknemmelig for at kunne aflevere barnet tilbage til rette vedkommende. 
Men måske om 2-3 år når yngstemanden kan benytte både talesprog og toilet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar