mandag den 25. november 2013

Ugen da mit liv blev en hollywoodfilm

Kender I det, i film. Hollywood eller danske film. En kvinde mellem 14 og 49 kaster op. Vi ved godt hvad der er galt. Hun har ikke madforgiftning. Hun har ikke influenza. Hun har ikke engang tømmermænd. Nej vi ved godt, det hun ikke ved endnu. Hun er gravid. Obviosly. Fordi kvinder kan bare ikke kaste op af andre grunde. No. No Can do! 

Denne uge blev mit liv til en film. Jeg blev nemlig syg. Og ja jeg kastede op. Et par gange. Og jeg havde også kvalme i 5 dage i træk. 

Og så buzzede det bare med rygter om mig. Nikolaj var ikke sikker på at det bare var helt almindelig roskildesyge før to negative graviditetstests og en påbegyndt menstruation. Men endnu værre var det på mit arbejde. Jeg kom tilbage mandag og blev informeret om følgende "lyden på vandrørene er at du er gravid" "det er vel ikke fordi du er ved at...blive større...at du var syg?" Min kollega fik taget gassen af ballonen med denne vinderkommentar: "nåh men piger så er i måske også gravide hver gang I kaster op?" Det fik vist lukket munden på dem. 

Jeg ved ikke om rygtemøllen kører stadig, men det er da utroligt at man som kvinde i den fødedygtige alder ikke kan rage sig en ganske gemen maveomgang til sig uden at ens netværk straks går i rygteoverdrive. 

Det er da forståeligt nok, jeg er 30 og har et barn på halvandet så jeg har nu i 6 måneder hørt på "hvornår skal I have nummer 2"-sangen. Og opmærksomhed er dejligt. Men kun til en vis grad. Jeg skal nok fortælle det, når det er. Det bliver faktisk lidt trættende at blive spurgt om man er gravid hele tiden. 
Så ro på. Ok? 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar