tirsdag den 24. april 2012

Martha my dear

6 dage 

Jep så skete det. Jeg fødte. En ualmindelig smuk og helt helt perfekt datter. Og i går fik hun sit navn. Martha. Jeg er overvældet. Tuder ret meget. Over hvor smuk hun er. Over hvor fantastisk en far Nikolaj er. Over hvor frustrerende det er at amme. Over hvor højt og hjerteskærende den lille pølse kan skrige når man skifter hendes ble. Og så græder jeg igen når jeg kommer til at tænke på sidst jeg kom til at græde. Over at jeg skal til køreprøve lige om lidt. Og det kan jeg slet ikke overskue. Jeg er overbevist om at jeg har glemt hvordan man kører bil. Og hvad med pigen mens jeg er væk? Hvad hvis hun skriger huset ned og jeg ikke er der med min babs. 

Hun ligger her ved siden af mig og knirker og møfler lidt rundt. Hun har en masse ansigtsudtryk og de er alle sammen overdrevet cute og alle hendes små lyde er noget af det mest fantastiske man nogensinde har hørt. 

Hun kan ikke lide at sove i sin egen seng. DET er frustrerende. Hun spiser 18 gange om dagen. Det er meget. Jeg føler ikke hun kan bruge mig til andet end madpakke. Det gør ondt. Og det er svært for Nikolaj for han vil gerne kunne tilbyde hende alting, og det hun vil have er bryst, og lige netop det kan han ikke give hende. Det er det der er svært. 

Resten er fantastisk. En lykkerus. Jeg kan bare kigge på hende i timevis og smile som en tosse. Jeg smelter når Nikolaj er helt forelsket i hende. Jeg elsker hende når hun er vågen og når hun sover. Og når hun skider og ørler. Selv når hun skriger. Mens jeg ønsker at jeg kunne gøre noget for at få hende til at stoppe. 

Imorgen er hun en uge gammel. 

på Holbæk havn 18 timer før fødslen. Jeg havde veer men det var endnu ikke så slemt.
10 minutter gammel. Hun blev født d. 18.april kl. 8.08


Ligger hos far for første gang- ca en time gammel

Dag O - der knaldes brikker

Dag 1 - smukke pige

Tavle på Holbæk Sygehus. Senere kom de sidste nåle på. 2 piger og 2 drenge kom til verden d. 18.april 2012

Hjemme i Slagelse. Man slapper af på fars mave

En enkelt af den unge dames mange ansigtsudtryk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar