mandag den 22. august 2011

Guess what - du skal være mormor/tante/oldemor/onkel/morbror/bonustante etc!

5+6


Jeg er ved at gå amokka over at jeg ikkie må sige noget om den der kage i ovnen til nogen. Der er en deadline. Om 2 uger har jeg aftale hos lægen - pissedoktor tillader sig at holde ferie lige når jeg har brug for at hun føjer mine neuroser. Nå men det er nok også ok. Hvis alt går som det skal er jeg otte uger henne når jeg skal se hende. På det tidspunkt har jeg forhåbentlig vænnet mig til tanken at jeg slapper lidt mere af.


Men, kors i røven hvor jeg glæder mig til at fortælle det til min omverden. Min mor bliver SÅ glad. Hun har punket os i årevis om hun ikke snart blev mormor. Og mine 2 små søskende bliver også glade. Og så er der et par veninder og den nære svigerfamilie der også skal have nyheden. Men det bliver tidligst i 12.uge - altså i starten af oktober - at jeg fortæller det på mit arbejde. Men det glæder jeg mig også til. Og frygter på samme tid. For jeg skal jo på barsel. Jeg er lærer for 9. og 10.klasse, og jeg kan ikke føre mine klasser til eksamen til sommer. For barsel starter ca. midt i marts. Og det føles røvet at de enten skal have vikar eller at mine i forvejen hårdtarbejdende kolleger skal dække mine opgaver.


Men lige nu ikke. Lige nu har jeg bare så meget lyst til at sige: "jeg er gravid" Det er derfor jeg har kvalme hele tiden, sveder som et helt fitnesscenter og skal tisse meget oftere end jeg plejer. Og jeg har altid rendt på toilettet MEGET tit i forvejen. Det er med absurd høj frekvens at jeg er derude lige nu. Og det med sveden, den havde jeg altså ikke set komme. Jeg siger jer, der er bare ikke noget mere læks end at stå helt stille og så bare begynde at svede absurd meget - særligt i ansigtet. It's weird, it's what it is!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar