mandag den 20. marts 2017

Martha fortæller om sin mor

På Facebook florerede for et par måneder siden, denne opfordring. Mange af de ting der hvirvler rundt på Facebook er pænt irriterende, men denne her, gjorde mig glad indeni. Både at læse andre forældres interviews, og i høj grad at få et blik ind i Marthas hoved. Hvordan er det lige jeg er, set igennem hendes øjne. 

Stil dit barn disse spørgsmål og skriv præcis hvad de sagde:
Martha 4 år. 

• Hvad siger jeg tit? "Du skal rydde op.

• Hvad gør mig glad? "Mig!"

• Hvad gør mig ked af det? "Når man slår nogen og sparker og slår."

• Hvor høj er jeg? "Du er stor. Du er så høj som fjernsynet."

• Hvad kan jeg bedst lide at lave? "At lave julepynt. Og tænde lamper. Og lave rugbrødsmadder til min madpakke. Og lave ting på arbejdet. Og spille iPad. Og rydde op i stuen"

• Hvad er min livret? "Leverpostej og spegepølse"

• Hvad er min yndlings drik? "Cola og vand og sodavand i flasker." 

• Hvis jeg skulle et sted hen, hvor ville det så være? "Ud til min guldmor Rikke." 

• Tror du, du kunne leve uden mig? "Nej!" 

• Hvad er min yndlings musik? "Det ved jeg ikke. Blomstermusik?". 

• Hvad hedder jeg? "Du hedder Lise" 

• Hvad er mit job? "Du lærer alle de ting i skolen. Du ved hvordan man skal tegne æbler i skolen". 

• Hvor gammel er jeg? "4 år!"

• Hvad er min yndlingsfarve? "Rød!"

• Hvor meget elsker du mig? "Meget meget meget. Jeg kan lide dig kilometer millioner."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar