søndag den 30. december 2012

Det der med at gøre status

Martha 8½ måned

Sidste år havde jeg 5 nytårsforsætter 

i 2012 vil jeg: 

1. læse en masse bøger
2. blive indehaver af kørekort
3. føde et barn
4. se mindre white-trash TV
5. kysse rigtig meget på min mand

Og så er det jo man skal gøre status.

1. En masse er det ikke blevet til, men har tygget mig igennem en 30 stykker. Langt fra det uskrevne mål om 50 stk. Og i år har jeg også måttet opgive bøger midtvejs. Ammehjernen satte simpelthen en stopper for alt for komplekse historier. Nogle af de bedste fra i år har været Ejersbos Afrika-trilogi, We need to talk about Kevin (Lionel Shriver), The Help (Kathryn Stockett), Let's pretend this never happened (Jenny Lawson) og naturligvis Harry Potter heptalogien som jeg genlæste for gud ved hvilken gang. 

2. Yes det lykkedes! 4 køreprøver skulle der til. Jeg bestod endelig køreprøven en uge efter fødslen. Helt med tudefjæs, ømt understel og meget meget følsom, bestod jeg, trods heftigt regnvejr. Jeg kører dog ikke særlig meget i bilen. En meget dårlig vane. 

3. Ja det lykkedes søreme også, se her

4. Der rammer vi jo min akilleshæl. Puha jeg har set meget lort i år. TLC har især kørt i timevis om dagen. Jeg har godt nok ammet til mange dårlige programmer. 

5. Det synes jeg faktisk det er gået meget godt med også. Ja jeg har eddermame også været en bitterfisse, der har sukket dybt og været eddikesur over at Nikolaj tillod sig at tage en middagslur. Seriøst, der var en periode hvor jeg sværger, at han lige akkurat hørte Martha småvågne fra sin lur, og så kækt proklamerede "Nå jeg smider mig lige en halv time" Og det var sgu da aldrig kun en halv time! Men ud over det, har han været skøn og dejlig og jeg er stadig lige så forelsket i ham som for snart 9 år siden. 

Og så skal det lige siges at han ENDELIG har forstået, at barsel ikke er en slags ferie, hvor man kan sidde og nørkle med sine egne nørdeting i timevis. Han skulle lige selv på barsel først, og jeg skulle være væk en hel dag, før det gik op for ham.  Men det tæller stadig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar